zdrowe domowe krakersy

Domowe krakersy z najzdrowszą przyprawą świata

Zima, długie wieczory, szare i krótkie dni… Trudno czasami opanować ochotę na coś do pochrupania. Staram się, by w naszym domu w ogóle nie było takiego jedzenia. Oprócz popcornu i orzechów. Ale już jakoś nam się przejadły. A że Blanka zawsze lubiła krakersy, postanowiłam zrobić je sama. Zdrowe, domowe i to z przyprawą, która ma niezliczone zalety dla zdrowia i urody.

 

Rzadko kiedy domowe smakołyki dorównują tym kupnym, sklepowym. Coś w tym jest, że żarcie niezdrowe, produkowane masowo, z konserwantami ma jakieś uzależniacze w sobie, którym trudno dorównać w domowej kuchni.  Nie tym razem. Krakersy z tego przepisu są tak samo smaczne, albo i lepsze od tych ze sklepowych półek. I nie potrzebują wszystkich E i tym podobnych. Serio, serio!

 

zdrowe domowe krakersy

 

Zdrowe domowe krakersy – potrzebne składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 4 łyżki stołowe sezamu
  • 80 gram masła (zimnego)
  • łyżeczka cukru
  • łyżeczka soli
  • płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • pół szklanki wody
  • 100 gram sera startego na drobnych oczkach – najlepiej cheddar, parmezan, albo grana padano z uwagi na ostry smak
  • pół łyżeczki pieprzu cayenne
  • łyżeczka kurkumy
  • sól himalajska grubo zmielona do posypania

 

zdrowe domowe krakersy

 

Wszystkie składniki wkładamy do malaksera i miksujemy. Ciasto wkładamy do lodówki na pół godziny. Piekarnik nastawiamy na 200-220 stopni. Po tym czasie rozwałkowujemy ciasto najcieniej jak się da. Będzie ciągnące – nie trzeba się tym martwić. Kroimy na kwadraciki, nacinamy widelcem dla ozdoby i dodatkowej kruchości. Posypujemy solą himalajską. Pieczemy 5 do 8 minut, aż do zarumienienia. Najlepiej odstawić krakersy bez wkładania do pojemnika na kilka godzin, by straciły wilgotność.

 

zdrowe domowe krakersy

 

Kurkuma, której użyłam to przyprawa godna zapamiętania.  Ma działanie przeciwzapalne, antyrakowe, antydepresyjne, spowalniające procesy starzenia. Długo by wymieniać. Tylko uwaga! Nawet kurkuma w proszku okropnie farbuje skórę. Nie chcę nawet wspominać, jak zabraliśmy się  do jej tarcia w korzeniu, bez rękawiczek… Pomarańczowa skóra rąk i paznokci była nie do zdarcia przez dobry tydzień. 😀

 

zdrowe domowe krakersy

 

zdrowe domowe krakersy

 

Smacznego!

 

pasek-do-teksty

Jeśli spodobał Ci się ten wpis, pewnie chętnie przeczytasz też:

Najlepszy przepis na domową pizzę (z fit ciastem i dodatkami)

Obłędny sernik dyniowy z chia – bez mąki i tłuszczu

Burgery z ukrytymi warzywami, które pokocha twoja rodzina

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz tutaj swój ślad, dasz się poznać. Możesz zostawić komentarz, na większość staram się odpowiadać i zaglądać do każdego komentującego, jeśli też ma swoje miejsce w sieci. Super, jeśli polubisz bloga na Facebooku, czy udostępnisz post swoim znajomym. Każdy wyraz uznania jest dla mnie niezwykle istotny!

 

Bez-nazwy-2

 

 

 


O autorze -



Wszystkie zdjęcia i treści na blogu są moją własnością. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej wiedzy. Copyright © 2017 Chichotkitrzpiotki.pl