koktajl ze spiruliną

Milk shake, który uwielbiają wszyscy, w nowej, meega zdrowej wersji

Która ani trochę nie zmienia smaku! Trudno powiedzieć, że to przepis. To raczej sposobik, ale taki, że jeszcze niedawno, za nic w świecie bym nie uwierzyła, że będzie smaczny. Uwierzcie mi koniecznie, bo warto!

 

Czy są tu jakieś osoby, które nie lubią milk shake`a bananowego? Myślę, że nawet jak się znajdą, to w zdecydowanej mniejszości. Koktajl mleczno-bananowy, to wprost deserek. Pychotka! Tylko, że tej napój kojarzy się z takim zdrowszym, ale kalorycznym grzeszkiem. Nie wiem, jak Was, ale mnie taki koktajl nieźle zasyca i stanowi świetny i szybki sposób na drugie śniadanie.

 

Ostatnio wpadłam na pomysł dzięki któremu ten koktajl będzie nie tylko pyszną przekąską, ale też czymś meeega zdrowym.

 

Spirulina – znacie ją? Te algi, które można kupić w proszku (w sklepach zielarskich, albo chociażby w Rossmannie), mają tak niesamowitą ilość witamin, minerałów i substancji odżywczych, że aż trudno uwierzyć.

 

spirulina do czego dodawać

 

Spirulina – zalety dodawania do koktajli

 

  • spirulina to niemalże czyste białko, zawiera go 4 razy więcej niż taka sama ilość mięsa!
  • zawiera aż 8 aminokwasów
  • ma w sobie 30-40 razy wiecej beta-karotenu niż marchewka
  • ma kwas GLA który redukuje cholesterol, zapobiega nadciśnieniu i chorobom serca
  • ma w sobie mnóstwo witamin z grupy B

 

A dzięki temu:

  • wzmacnia włosy, skórę i paznokcie
  • pomaga w utrzymywaniu prawidłowej wagi
  • pomaga w budowaniu masy mięśniowej
  • ułatwia utrzymanie prawidłowego poziomu cukru we krwi
  • ma działanie przeciwnowotworowe

 

milk shake ze spiruliną

 

Ale spirulina śmierdzi!

 

No właśnie śmierdzi jak cholera. I miałam mieszane uczucia, żeby jej użyć w koktajlu. Alee… W ogóle jej nie czuć. Banany mają tak intensywny smak, że totalnie ją zabijają.

Spirulina (dodana w odpowiedniej ilości) w ogóle nie zmienia smaku shake`a bananowego. Co więcej, daje mu piękny niebieskawo-miętowy odcień.

 

Shake bananowy ze spiruliną – przepis:

  • 1 dojrzały banan (jest słodszy i dobrze zniweluje posmak spiruliny)
  • szklanka mleka
  • 1/3 łyżeczki spiruliny

Całość miksujemy. Do ozdobienia można posypać pokruszonymi jagodami goi. I gotowe!

 

koktajl ze spiruliną

 

I jak zachęciłam Was? A może już znacie i lubicie spirulinę? Jak tak to poproszę o jakieś przepisy w komentarzach, bo ja bardzo jestem nakręcona na ten składnik! 😉

 

pasek-do-teksty

 

Jeśli spodobał się Wam ten wpis, pewnie chętnie przeczytacie też:

Dietetyczne spagetti bolognese

On i ona na diecie – tygodniowy detoks i – 3 kg

Najmniej kaloryczny drink świata

 

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz tutaj swój ślad, dasz się poznać. Możesz zostawić komentarz, na większość staram się odpowiadać i zaglądać do każdego komentującego, jeśli też mają swoje miejsce w sieci. Super, jeśli polubisz bloga na Facebooku, czy udostępnisz post swoim znajomym. Każdy wyraz uznania jest dla mnie niezwykle istotny!

 

Bez-nazwy-2



O autorze -



  • naszebabelkowo.blogspot.com

    Coś tam słyszałam o spirulinie, ale nie miałam pojęcia, jak ona wygląda i że można dodać ją również do koktajlu. Oświeciłaś mnie – a właściwości ma takie, że warto się za nią rozejrzeć.

  • Kiedyś ją stosowałam, lata temu, jak miałam krótkotrwałą fazę na zdrowe odżywianie 😉

Wszystkie zdjęcia i treści na blogu są moją własnością. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez mojej wiedzy. Copyright © 2017 Chichotkitrzpiotki.pl